עגלת קניות 0
משלוחי פרחים
באיזור חיפה והקריות
074-703-3555
משלוחי פרחים בחיפה

שושן צחור

שושן צחור

שושן צחור, הידוע בצבע הלבן הבוהק שלו, הוא אחד הפרחים היפים ביותר שתוכלו למצוא בישראל. המדובר הוא בגאופיט ממשפחת השושניים, אשר ידוע בפקעת הגדולה שלו, בששת עלי הכותרת, בצורת הפעמון שלו ובריח המתקתק. המאמר שלפניכם מתייחס למאפיינים העיקריים של פרח זה.

אזורי ותקופות הגידול של השושן הצחור

השושן הצחור, חשוב להדגיש כבר בנקודה הזו, הוא צמח מוגן, הנמצא בסכנת הכחדה ולכן נחשב לערך טבע מוגן בישראל כיום. זאת ועוד, כצמח בר הוא נמצא כיום בשלוש מדינות בעולם בלבד: הראשונה היא ישראל, ולצד זה גם מקדוניה ולבנון.

את הפרח ניתן לראות במספר אתרים בגליל ובכרמל, כאשר בין האתרים הידועים נחל כלח, נחל כזיב, רכס פקיעין והר שזור. בית הגידול המאפיין אותו הוא מצוקים מגיר קשה, הנמצאים תחת צל חלק של עצי חורש. יחד עם זאת, ניתן בהחלט לגדל אותו בגינות נוי או בעציצים, וזאת באמצעות פקעות ייעודיות: במצב הזה, חשוב להקפיד כי הקרקע תהיה מנוקזת היטב וכן על כך שהמקום יהיה מואר בצורה מיטבית. עקב העובדה שאבקני הפרח רעילים עבור בעלי חיים שונים, דוגמת כלבים וחתולים, מומלץ שלא לשתול אותו בבתים בהם חיות מחמד.

השושן הצחור מתחיל את הצמחת הבצל בעונת סתיו. גבעול הפריחה מתפתח בין החודשים פברואר למרץ, כאשר הפרחים עצמם מופיעים בחודש מאי. בסך הכול, פריחת שושנים צחורות נמשכת כשבועיים. הוא מחזיק מעמד לרוב עד לחודשי הקיץ, בהם שושנות העלים מתייבשים, אחד אחרי השנה, ומתים.

תרבות, אומנות ומה שביניהם

שמו של השושן הצחור נקשר, במרוצת השנים, בשלל סיפורים. על פי המסורת היהודית, צמח השושן צמח מדמעותיה של חווה, עם גירושה מגן עדן. ישנם אזכורים לצמח שושנה במקומות שונים בתנ”ך, כאשר רבים מהפרשנים סבורים כי המדובר הוא בשושן צחור. גם הנוצרים מעניקים חשיבות מכרעת לצמח, כאשר על פי האמונה שלהם הוא מסמל את בתוליה של מרים, אמו של ישו.

השושן הצחור קיבל, במהלך השנים, ייצוג משמעותי בתחומי האומנות השונים. זהו פרח הנחשב לאחד הבולטים בציורי הבשורה הנוצריים, המתארים את הרגע בו גבריאל בישר למרים על כך שהיא עתידה ללדת את בן האלוהים. על פי האמונה, במעמד זה הגיש גבריאל את הפרח למריה.

שתף:
תגובות
רות משכית 09 נוב, 2015
השב
האם ניתן לגדל שושן צחור בעציץ בבית בתנאים אופטימלים
כתיבת תגובה
האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *
Powered by
כלי נגישות

Powered by - Wemake