עגלת קניות 0
משלוחי פרחים
באיזור חיפה והקריות
074-703-3555
משלוחי פרחים בחיפה

ליזיאנטוס

ליזיאנטוס
ליזיאנטוס

ליזיאנטוס, הידוע גם בשם “יפעה”, הוא אחד הפרחים הנפוצים כיום בזרים מהודרים בישראל. לא קשה להבין מדוע: המדובר הוא בפרח אשר המראה שלו, בכל אחת מהוריאציות, הוא המרשים ביותר שניתן להעלות על הדעת. לפניכם סקירה של המאפיינים העיקריים והסגולות המרכזיות של פרח הליזיאנטוס.

הכול מתחיל מהמראה

תחת ההגדרה של פרח הליזיאנטוס ניתן למצוא לא פחות מ­87 סוגים ויותר מכ­500,1 מינים. בהמשך לכך, הפרח מגיע כיום במגוון רחב של צבעים, כאשר בין היתר ניתן להצביע על לבן, סגול, ירוק, ורוד, שמנת ועוד. כמו כן, גם שילוב של מספר גוונים בפרח אחד הוא בהחלט בגדר אפשרות, כאשר לא מכבר פותחה טכניקה המאפשרת לבצע צביעה של תפרחת הפרח בגוונים חדשים שלא היו בתמונה קודם לכן: בעיקר, כתום או צהוב. כל אחד מהגוונים, חשוב להדגיש, מגלם בתוכו משמעויות שונות: צבע ורוד או סגול, למשל, מזוהה לרוב עם נשיות, רכות ותחושה אופטימית. ניתן בהחלט להתחשב בכך בעת בחירת פרחי הליזיאנטוס הספציפיים.

הזנים השונים של הליזיאנטוס נבדלים ביניהם גם בפרמטרים דוגמת גודל התפרחת, מספר השכבות של עלי הכותרת ועוד. המשמעות הישירה של כך היא שכל המעוניין יכול למצוא את פרחי הליזיאנטוס המתאים ביותר לצרכים, או אפילו לאופי ולטעם האישי של האדם שאמור לקבל אותם.

בסך הכול, נחשבים פרחי הליזיאנטוס לקלילים, לאווריריים ולרעננים, מה שמסביר את הנוכחות המשמעותית שלהם בזרים למיניהם. מבחינה “טכנית”, כולל הצמח גבעול פריחה אשר גובהו נע בין 50 ל­80 ס”מ, כאשר הגבעול עצמו נחשב לאיתן. תפרחת הפרחים, בהמשך לכך, נחשבת לרכה אף היא, מה שמהווה יתרון משמעותי. עלי הצמח ירוקים ונחשבים לבשרניים במידה מסוימת, כאשר צורתם כצורת פעמון או ארובה. יש להדגיש כי כל גבעול בפרח מכיל תפרחות שונות של פרחים, הנבדלים בצורה, בגודל ובגוון – הדבר תורם לעושר הצבעים ומשפר את מראה הפרח לאין ארוך.

אזורי הגידול

המקור העיקרי של תפוצת פרחי הליזיאנטוס הוא באזורים חמים ביבשת אמריקה, הן בצפונה והן בדרומה. התפוצה של הפרח, כיאה למגוון הזנים הרחב שלו, מרשימה אף היא ונחשבת לכלל עולמית. בישראל, פורחים פרחי ליזיאנטוס משך כל ימות השנה, למעט חודש יולי, וניתן למצוא אותם באזורים שונים על מפת מדינת ישראל. עם זאת, מספר המינים בישראל עומד על חמישה בלבד.

פרחי ליזיאנטוס כמעט ולעולם אינם מואבקים בצורה טבעית, אם כי הלבלוב המוקדם שלהם מקל על ביצוע ההאבקה על ידי חרקים שונים. הפרחים דורשים סביבה קרה, באופן יחסי, על מנת שהתפתחותם וצמיחתם תיעשה על הצד הטוב ביותר. הדבר מגביל במידה מסוימת את אזורי הגידול, אם כי החדשות השונות הן שבמרוצת השנים פיתחו חוקרים ישראלים שיטות גידול ייעודיות, אשר מעניקות לפרחים את היכולת להתמודד בצורה יעילה עם הטמפרטורות הגבוהות ועודפי החום המאפיינים את מרבית ימות השנה בישראל.

שתף:
כתיבת תגובה
האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *
Powered by
כלי נגישות

Powered by - Wemake