עגלת קניות 0
משלוחי פרחים
באיזור חיפה והקריות
074-703-3555
משלוחי פרחים בחיפה

דרכי טיפול בורדים

דרכי טיפול בורדים

ורדים, ללא צל של ספק, הם מהפרחים היפים ביותר שיש – ולא רק עקב שלל הקונוטציות הרומנטיות שהם מעלים. עם זאת, זהו גם פרח עדין, אשר יש לטפל בו על פי הספר במטרה להאריך את חייו ולמנוע נבילה שלו. לפניכם מספר טיפים חשובים הנוגעים לצורת הטיפול המיטבית בפרחים מרהיבים אלה.

הכול מתחיל מהבחירה

המסע לעבר הורדים המושלמים מתחיל במשתלה ובבחירה נכונה של פרחים. המלצה מועילה היא לבחור שיחי ורדים הכוללים שלוש או ארבע זרועות, אשר אורכן כ-20 ס”מ ומעלה. מיקום הורדים רצוי שייעשה בקרקע פורייה, בה רמות אוורור ואור טבעי מקסימאליות. בחירה במקום שבו לפחות שש שעות ביום של אור שמש ישיר יכולה להגדיל בעשרות מונים את הסבירות לכך שהורדים יאריכו חיים.

ההשקיה (המאסיבית) הנדרשת

שיחי ורדים זקוקים לכמות גדולה מאד של מים על מנת שיישמרו היטב לאורך זמן. מבחינה מעשית, המדובר הוא לרוב על כחמישה ליטרים לשיח ליום השקיה, כאשר ההשקיה עצמה רצוי שתתבצע פעמיים בשבוע לפחות.

חשוב לוודא כי לא מבצעים השקיה עודפת, על כל שכן באזורים בהם הניקוז אינו אופטימאלי. סכנה נוספת היא הרטבת עלי הורד במים, צעד ממנו מומלץ מאד להימנע אם מעוניינים לשמור על חיי הפרח. לכן, המלצה מועילה היא להיעזר בטפטפות או במתזים ולא להשאיר את מלאכת ההשקיה לממטרות האוטומטיות.

פעולות חשובות אחרות שלא ניתן לוותר עליהן הן זיבול ודישון. במקרה של ורדים, מומלץ לבצע את הזיבול באביב ולהקפיד להשתמש בקומפוסט ולא בזבל, כאשר הכמות האופטימאלית היא בין שניים לעשרה ליטרים סביב הצמח. בחודשי הקיץ חשוב שהדישון ייעשו בכמויות סדירות.

הדברה וגיזום

הגם שיש בנמצא זני ורדים אשר העמידות שלהם מפני מזיקים או מחלות גבוהה באופן יחסי, אפשר לטעון כי צמח זה הוא בעל רמות סיכון גבוהות לסבול מאלה. ורדים עלולים להוות כר פורה לפטריות, כנימות עלים וחיפושית מלדרה, כל אחת מהן פוגעת בצמחים במידה ניכרת. בהתאם להוראות בעל המקצוע חשוב לבצע בורדים הדברה, באופן תקופתי, באמצעות חומרים אידיאליים עבור סוג הורד הספציפי.

באשר לגיזום, הרי שהדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות מזמרה. כאשר מדובר על ענפים מעוצים, עם קוטר של יותר מ-5 מילימטרים, מומלץ למרוח משחות ייעודיות אשר מקטינות את הסבירות לחדירת מחלות לפרח.

שתף:
כתיבת תגובה
האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *
Powered by
כלי נגישות

Powered by - Wemake