עגלת קניות 0
משלוחי פרחים
באיזור חיפה והקריות
074-703-3555
משלוחי פרחים בחיפה

פרח אסטר

פרח אסטר
אסטר

אסטר הוא פרח הנמנה על משפחת הפרחים המורכבים, הנחשבת למשפחה השנייה בגודלה ובמספר הזנים שלה בעולם הצומח. המדובר הוא בפרח קיצי הנחשב לאחד המיוחדים שניתן להעלות על הדעת, שעה שניתן למצוא מספר ראוי של זנים שלו. המאמר הנוכחי כולל את כל המידע שחשוב לדעת על פרחי האסטר, כולל מספר טיפים חשובים לגידול ראוי שלהם.

קווים לדמותו של האסטר

פעם, היו בנמצא כ-600 זנים של אסטר, אשר התפרסו באירואסיה ובצפון אמריקה. אולם, מחקר שהתבצע במרוצת השנים הצביע על כך שהזנים של צפון אמריקה צריכים להיכלל בקבוצה אחרת של פרחים, מה שהותיר אותנו עם כ-180 זנים של אסטר “בלבד”. כל הזמנים, למעט אחד, נמצאים במדינות אירופה או אסיה.

מקור השם הוא ביוונית, כאשר משמעותו בשפה זו היא “כוכב” – שם המתייחס לצורה המאפיינת את ראש הפרח. בנוסף, על פי אגדות עם הפרח נמצא בקרבה של ממש לכוכבים: בהתאם לאמונה, הוא צומח מתוך נפלי ה”מאבקים” של כוכבי הלילה, או אפילו “מתקשרים” עם הגורמים השמימיים השונים.

לא ניתן לדבר על אסטר מבלי להדגיש את ההיבט ההיסטורי שלו. מהבחינה הזו, הרי שבדומה לפרחים אחרים גם פרחי האסטר נקשרו במרוצת השנים למספר אירועים היסטוריים חשובים. הדוגמא המובהקת ביותר היא המהפכה ההונגרית של שנת 1918, אשר מכונה גם “מהפכת האסטר”. הסיבה לכך היא שהאזרחים בעיר הבירה בודפשט ענדו את הפרח על הבגדים שלהם משך כל תקופת המהפכה.

המראה כן קובע

מבחינה פיזית, העלווה של האסטר היא בצורה של ביצה או משולש, כאשר הפריחה עצמה אפשרית במגוון רחב של צבעים: הגוונים הפופולאריים יותר הם ורוד, לבן או סגול יש לתת את הדעת על כך שניתן למצוא שתי וריאציות של פרח האסטר: הגרסה ה”ננסית”, אשר גובהה עד 30 ס”מ, ולצד זה גרסה “גבוהה” אשר הפרחים בה נעים בין 50 ל-70 ס”מ.

פרחי האסטר נחשבים לייחודיים, בעולם הצמחים, עקב מספר פרמטרים. הסידור של האבקנים שלהם נעשה סביב העמוד העלי, או לחילופין כשהם מאוחים לצינור הפרח עצמו: הדבר קשור לתופעת ההאבקה המאולצת. היבט משמעותי אחר הוא שכל הפרחים הנמנים על הקבוצה הזו כוללים חומר תשמורת בשם אינולין, הכולל בתוכו מספר מצומצם של חד סוכרים.

צורת ואזורי הגידול של פרחי האסטר

אסטר הוא צמח עונתי אשר נשתל בחודשי החורף ופורח בתקופת הקיץ (עם זאת, חלק מהזנים שלו הם דווקא חורפיים). הוא נחשב לרגיש לחום וזקוק לתנאי אור של שמש ישירה, או לכל הפחות חצי צל. הוא נחשב עמיד לקור ועמיד בצורה בינונית מפני מליחות. את הפרח יש לשתול במרווחים של בין 20 ל-30 ס”מ, כאשר מרווח זה נחשב להולם ומאפשר פריחה וגדילה תקינים של הפרח.

מבחינה מעשית, נפוצים פרחי האסטר בגינות בכל רחבי העולם, בעיקר עקב מגוון הצבעים הרחב והמראה האטרקטיבי שלהם, המשפר את המראה של כל חלל בו הם מוצבים. בנוסף, מהווים הם שחקנים מרכזיים בזרים ובסידורי פרחים לכל מטרה. מעלה חשובה אחרת שלהם היא הריח, שמצליח להתבלט גם בעולם הצמחים. ברוב המקרים, דורשים הפרחים השקייה ברמה בינונית, גם אם לכל זמן עשויים להיות חוקים משלו: המלצה מועילה, בהקשר הזה, היא להתייעץ עם גורמים מהם רוכשים את הפרח או את השתיל ולמלא אחר ההוראות שלהם במלואן.

על כל פנים, המחירים הנוחים בהם מוצעים פרחי אסטר וזרעי פרחי אסטר בישראל כיום, יחד עם הרשימה הגדולה של המעלות שלהם, הופכים את אפשרות ההצטיידות בהם למומלצת בכל קנה מידה.

שתף:
כתיבת תגובה
האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *
Powered by
כלי נגישות

Powered by - Wemake